måndag 1 juni 2009

Tårta till Toves avskedsfest


Min systers kompis Tove ska tillbringa sommaren i USA och syrran ville ha en tårta till hennes avskedsfest...
Jag tänkte genast på en amerikansk flagga gjord i blommor och även fastän den inte blev så som jag hade tänkt är jag rätt så nöjd med resultatet...

Flaggan blev aningen för stor så jag fick kapa en rad blommor och att mmf:en som jag täckte tårtan med sedan sprack resulterade i lite för mycket dekorationer... ;-)

Lite så där smått överdriven som mycket i USA kan vara!
Det är väl lika så bra att hon börjar vänja sig... ;-)

Hoppas den smakar bra i alla fall!

Ha en underbar sommar i Minnesota, Tove och hälsa alla jag känner!



Ljusa bottnar

Chokladmousse & Hallonmousse

Täckt i mmf
Dekorationer i mmf
Spritsad kant i kristyr

3 kommentarer:

  1. jag har aldrig sett den amerikanska flaggan sådär fin förut! :) jag tycker tårtan blev kanonfin!!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Åsa! Tove tyckte också om den och det är ju huvudsaken! :-)

    SvaraRadera
  3. Herre Gud!
    Va du är duktig :-) Din fina blogg kommer jag att följa mycket och ofta.
    /Malin
    http://svartamalinab.blogspot.com

    SvaraRadera