tisdag 29 mars 2011

Bos doptårta

I helgen döptes Ediths lillebror Bo och jag eftersom deras mamma tyckte om färgen på Viggos doptårta fick det bli en tårta med samma gröna färg på dekorationerna.

Babyn fick, som på en del av mina tidigare doptårtor, ligga under en limegrön filt med matchande napp i munnen och en liten nalle på armen.
Eftersom Bo har ganska mycket hår tänkte jag först göra en baby med hår men efter att par försök gav jag upp eftersom det såg ut som en gammal gubbe istället för en baby, så det fick bli en skallig baby som vanligt. Såg lite konstigt ut med en gammal gubbe på en doptårta! ;-)

Förutom tårtan gjorde jag också minicupcakes med likadana limegröna blommor som på tårtan.

Ljusa bottnar

Jordgubbsmousse
Vaniljmousse

Täckt i hemgjord sp
Dekorationer i mmf
Dekorkant i smörkräm

Tårtbricka från Siluett of Sweden

16 kommentarer:

  1. Härliga färger, fin modellering, snygg tårta!

    SvaraRadera
  2. Så mysig tårta. Bo ser nästan ut som om han ler lite belåtet där han ligger och sover med sin nalle! :) Härliga färger.

    SvaraRadera
  3. Vilka läckra färger och en väldigt fin tårta :)

    SvaraRadera
  4. Tårtan var som vanligt en fröjd både för ögat och för munnen. :)

    SvaraRadera
  5. Himla söt tårta och härliga färger på tårtan

    SvaraRadera
  6. Vad är det för bokstavsutstickare du har och vart har du köpt den? Ser ut att vara en bra storlek

    SvaraRadera
  7. Vilken fin tårta. Jag blir så imponerad att du spritsar så fint. Det är något jag måste öva på.

    SvaraRadera
  8. Jättesött med de små matchande cupcakesen till!

    SvaraRadera
  9. Bakverk & Fikastunder! Tack så mycket! :-)

    Sara! Tack! :-)

    Angelica! Tack! Jag tycker också jättemycket om den gröna färger! :-)

    Bland muffins och pelargoner! TAck så mycket! :-)

    Bos mamma/Petra! Roligt att höra att ni tyckte om tårtan! :-)

    Cupcakesfluffan! Tack så mycket!:-)

    Angelica! Det är dom här utstickarna! http://www.kakburken.se/product_info.php?products_id=2228

    Tårtdesignfunas! Tack så mycket! :-)

    Mammas skafferi! TAck, tack! :-)

    Karin! Tack så mycket! :-)

    Erika! Tack så mycket! Extra kul att du tycker om hur jag spritsar eftersom jag först på sistone äntligen fått till spritsningen efter en hel del träning! :-)

    Cecilia! Det tycker jag också! :-)

    SvaraRadera
  10. Wow sjukt imponerad vilket konstverk : ) hälsningar Sofia i Hjo

    SvaraRadera
  11. Du gör riktigt fina tårtor!
    Får man fråga vart du köper din sugarpaste? För det är väl det du använder?
    Och hur du lyckas göra en liten bebis figur utav det? :O
    Ska nämligen ha dop snart för min dotter och jag skulle vilja testa på att göra en egen tårta :)
    Svara gärna på min blogg :) Tack på förhand!

    SvaraRadera
  12. Jättefin tårta, du är verkligen duktig! Gillar den gröna färgen du använder, vad är det för färg/märke?

    SvaraRadera